Οι Ινδοί αγκαλιάζουν τους κατασκηνωτές και βοηθούν στην αναβίωση του τουρισμού της χώρας | Παγκόσμια ανάπτυξη

ΕΝΑΚαθώς έπεφτε βροχή στις όχθες της λίμνης Umiam στη βορειοανατολική ινδική πολιτεία Meghalaya, ο Rishab Baid και οι φίλοι του βρήκαν καταφύγιο στο άνετο τροχόσπιτο τους, περιμένοντας να ηρεμήσει ο καιρός πριν περπατήσουν στην άκρη του τεράστιου όγκου νερού που περιβάλλεται από πράσινοι λόφοι.

Ο Baid και οι σύντροφοί του – Nabendu Goswami και Kaushal Jain, και οι δύο 30 – μεγάλωσαν στο Assam, την πολυπληθέστερη πολιτεία στα βορειοανατολικά της χώρας. Τώρα με έδρα το Μπανγκαλόρ στο νότο, οι φίλοι ήθελαν να επανασυνδεθούν με την περιοχή όπου πέρασαν τα παιδικά τους χρόνια ενώ είχαν μια περιπέτεια. Οι διαδικτυακές τους αναζητήσεις τους οδήγησαν στην Camping Co, μια ινδική start-up που προσφέρει μια σειρά από οχήματα κατασκήνωσης, από 4×4 εξοπλισμένα με σκηνή έως vintage κατασκηνωτές.

Ενώ το camper van έχει καθιερωθεί στη Δύση εδώ και δεκαετίες, όπου έγινε σύμβολο ελευθερίας τη δεκαετία του 1960, η ιδέα των διακοπών με ένα όχημα είναι ξένη στους περισσότερους Ινδούς. Σε μια χώρα με μια αυξανόμενη φιλόδοξη μεσαία τάξη, τα ξενοδοχεία προτιμώνται παραδοσιακά. «Αν έμενες σε ένα φορτηγό, θεωρείτο ότι το οδηγείς», λέει ο Adyasha Das, αναπληρωτής καθηγητής στο Ινδικό Ινστιτούτο Τουρισμού και Διαχείρισης Ταξιδιών.

Οι κακοσυντηρημένοι δρόμοι και η έλλειψη κάμπινγκ ήταν επίσης μεγάλα προβλήματα.

Η Camping Co είναι μία από τις εννέα εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων κάμπινγκ που κυκλοφόρησαν στην Ινδία από το 2016. Φωτογραφία: Camping Co

Τώρα αυτό αλλάζει. Τουλάχιστον εννέα εταιρείες ενοικίασης RV έχουν ξεκινήσει σε όλη την Ινδία από το 2016 — συμπεριλαμβανομένων τριών το 2020. Καθώς ο τουριστικός τομέας της χώρας αγωνίζεται να ανακάμψει από την απώλεια 14,5 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, οι κατασκηνωτές έχουν αναδειχθεί ως πιθανή σανίδα σωτηρίας για, ας πούμε , επαγγελματίες του ταξιδιού.

Η LuxeCamper με έδρα τη Μπανγκαλούρου έχει συνεργαστεί με μια εταιρεία οικολογικού σταθμού για να επιτρέψει τα τροχόσπιτα στις 15 τοποθεσίες της στη νότια πολιτεία της Καρνατάκα, ενώ οι ταξιδιώτες του Camping Co μπορούν να μείνουν σε οποιοδήποτε από τα 500 ιδιωτικά σπίτια και φάρμες. Ο Harsh Sharma, συνιδρυτής της Camping Co, η οποία εδρεύει στη μεγαλύτερη πόλη του Assam, το Guwahati, λέει ότι ο στόλος της εταιρείας ήταν πλήρως κρατημένος τον Μάιο του τρέχοντος έτους, σε σύγκριση με την πληρότητα του 60% τον ίδιο μήνα το 2019.

Άλλες startups περιλαμβάνουν την MotoGlampers στην πολιτεία Chhattisgarh της κεντρικής Ινδίας και την Carvaa με έδρα το Δελχί.

Οι βελτιωμένοι δρόμοι και η διαθεσιμότητα κάλυψης κινητής τηλεφωνίας στα περισσότερα μέρη της χώρας βοήθησαν στη μετατόπιση, λέει ο Tiger Ramesh, ιδρυτής της LuxeCamper, καθώς οι ταξιδιώτες μπορούν να εγκαταλείψουν το τουριστικό μονοπάτι χωρίς να αποκοπούν εντελώς. Η ενοικίαση κατασκηνωτή είναι επίσης σημαντικά φθηνότερη από την πληρωμή για ενοικίαση αυτοκινήτου και δωμάτιο ξενοδοχείου για τη νύχτα – τα φορτηγά Camping Co ξεκινούν από 32 £ την ημέρα.

Τα νεοσύστατα κάμπινγκ της Ινδίας έχουν συνήθως τουαλέτες και μερικές φορές ντους, λέει ο Sharma, μαζί με σημεία φόρτισης για ηλεκτρονικά gadget.

Ένα βαν σταθμευμένο δίπλα σε μια απομακρυσμένη λίμνη με ένα κανό στην ακτή
Το Campervanning έχει κερδίσει την έλξη ως ένας τρόπος για να ταξιδεύετε ανεξάρτητα σε απομακρυσμένες τοποθεσίες στην Ινδία. Φωτογραφία: Camping Co

Η πανδημία έχει χρησιμεύσει ως άσκηση δημοσίων σχέσεων για φορτηγά τροχόσπιτα, αν και τα σκληρά lockdown στην Ινδία σημαίνουν ότι οι άνθρωποι συχνά δεν μπορούν να βγουν στους δρόμους. «Συνειδητοποίησα τα οφέλη του να ταξιδεύω μόνος, μακριά από ξενοδοχεία και σε απομακρυσμένες τοποθεσίες», λέει ο Ramesh.

Τα βαν έχουν σχεδόν πάντα υπεράριθμες κρατήσεις τα Σαββατοκύριακα, λέει ο Ramesh, και μόνο κατά την περίοδο των μουσώνων πέφτει η ζήτηση.

Η τουριστική βιομηχανία της Ινδίας χρειάζεται όλη τη βοήθεια που μπορεί να λάβει. Ο τομέας απασχολούσε περίπου 35 εκατομμύρια ανθρώπους πριν από την πανδημία και συνεισέφερε περίπου 194 δισεκατομμύρια δολάρια (162 δισεκατομμύρια λίρες) στην οικονομία της Ινδίας το 2019, τα περισσότερα από τα οποία δαπανήθηκαν από εγχώριους τουρίστες, σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία. Ωστόσο, οι εγχώριες αφίξεις τουριστών μειώθηκαν δραματικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, από 2,3 δισεκατομμύρια ταξίδια το 2019 σε 610 εκατομμύρια το 2020.

Πολλές πολιτείες έχουν στραφεί στα ταξίδια με τροχόσπιτα σε μια προσπάθεια να αναβιώσουν τον τουρισμό. Η νότια πολιτεία της Κεράλα ξεκίνησε το πρώτο της πάρκο τροχόσπιτων τον Φεβρουάριο και σχεδιάζει να δημιουργήσει συνολικά 120. Και οι κυβερνήσεις της Κεράλα και της Καρνατάκα προσφέρουν δάνεια σε τουριστικούς πράκτορες που θέλουν να αγοράσουν τροχόσπιτα ή να δημιουργήσουν πάρκα. Η Μαχαράστρα επιτρέπει στους ανθρώπους να χρησιμοποιούν οποιοδήποτε πάρκο ή ιδιοκτησία που διαχειρίζεται η κυβέρνηση ως χώρο τροχόσπιτου.

Ο Das λέει, «Καθώς οι Ινδοί τουρίστες δοκιμάζουν νέα πράγματα, βλέπουμε τη βιομηχανία και τις κυβερνήσεις να προσαρμόζονται».

Η έλευση των ταξιδιών με campervan σημαίνει ότι ο ολοένα και πιο παγκόσμιος νεανικός πληθυσμός της Ινδίας μπορεί να βιώσει στο σπίτι ό,τι έχει βιώσει στο εξωτερικό. Η Deena Sivadas ταξίδευε στη Νέα Ζηλανδία. Τον Ιανουάριο, νοίκιασε ένα τροχόσπιτο με τον σύζυγό της Akhil για να επισκεφθούν τις πολιτείες Assam και Meghalaya.

LuxeCamper με βάση τη Μπανγκαλούρου.
Οι βελτιωμένοι δρόμοι και η καλύτερη κάλυψη κινητής τηλεφωνίας σε όλη τη χώρα έχουν βοηθήσει στη δημοτικότητα των διακοπών με τροχόσπιτα. Φωτογραφία: LuxeCamper

Στο Εθνικό Πάρκο Kaziranga του Assam, το οποίο φημίζεται για τους ελέφαντες και τους ρινόκερους, το ζευγάρι κατασκήνωσε σε ένα χωριό που συνορεύει με το καταφύγιο. «Πρέπει να δούμε τα ζώα να περπατούν, να αλληλεπιδρούν με τη φύση, μακριά από άλλους τουρίστες», λέει ο Achille. «Ήταν καλύτερο από οποιοδήποτε σαφάρι».

Καθώς οι ξένοι τουρίστες επιστρέφουν σιγά σιγά στην Ινδία μετά την πανδημία, ο Ramesh αναμένει ότι η εισαγωγή τους στα campervans θα δώσει περαιτέρω ώθηση στον τομέα. Ο Μάρτιος – ο πιο πρόσφατος μήνας για τον οποίο υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία – σημείωσε τον υψηλότερο αριθμό διεθνών τουριστικών επισκέψεων στην Ινδία τουλάχιστον από τις αρχές του 2021, αν και τα εισερχόμενα ταξίδια εξακολουθούσαν να είναι σημαντικά χαμηλότερα από το 2019.

Εν τω μεταξύ, η Sivadas και ο σύζυγός της λένε ότι το ταξίδι τους με RV τους ενέπνευσε να σχεδιάσουν ακόμα πιο φιλόδοξες διακοπές. Βρήκαν μια υπηρεσία που νοικιάζει μηχανάκια για μεγάλα ταξίδια. «Θέλουμε να οδηγήσουμε ένα μέχρι τα Ιμαλάια», λέει ο Sivadas. «Θέλουμε να ξεπεράσουμε τα όριά μας ακόμη περισσότερο».

Οι φίλοι Rishabh Baid, Kaushal Jain και Nabendu Goswami κάθονται σε μια βραχώδη προεξοχή κοντά στους καταρράκτες Phe Phe, στην πολιτεία Meghalaya
Από αριστερά: Rishab Baid, Kaushal Jain και Nabendu Goswami κοντά στους καταρράκτες Phe Phe, στην Πολιτεία Meghalaya. Φωτογραφία: Rishab Baid

Το ταξιδιωτικό μας ημερολόγιο

ονόματα: Rishab Baid, Kaushal Jain και Nabendu Goswami. Ηλικία: 30

16 Απριλίου
11 π.μ.:
Η Camping Co παρέδωσε το βαν μας Tata Xenon στο σπίτι του Rishab στα περίχωρα του Guwahati. Το βαν ήρθε με τρεις σκηνές (δύο εντοιχισμένες και μία επιπλέον), υπνόσακους, μια μικρή εστία, κατσαρόλες και τηγάνια.

14.30: Εμείς έφτασε στη λίμνη Umiam μετά από τρεις ώρες οδήγησης. Το μεγαλύτερο μέρος του – 80 χλμ (50 μίλια) – ήταν στον αυτοκινητόδρομο, αλλά τα τελευταία 16 χλμ ήταν σε μια ανώμαλη διαδρομή με λάσπη χωρίς χώρο για να περάσουν δύο οχήματα. Το βαν τα πήγε καλά και μας πήγε στην όχθη της λίμνης όπου σταθμεύσαμε στους χώρους ενός ξενοδοχείου. Συναντήσαμε μια ομάδα ποδηλατών στα 50 τους. Ένας από την ομάδα ήταν ο ιδιοκτήτης ενός διάσημου αρτοποιείου στο Γκουβαχάτι, όπου είχαμε μεγαλώσει και μοιραζόταν ιστορίες για τα ταξίδια του σε όλο τον κόσμο.

18 ώρες: Κάτω από το φως του φεγγαριού, η λίμνη Umiam είναι εκπληκτική. Δημιουργήθηκε με φράγμα στον ποταμό Umiam τη δεκαετία του 1960 και έχει μέγεθος 225 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Περιβάλλεται από καταπράσινους λόφους. Όταν έπεσε η βροχή, μαζευτήκαμε στην πάνω σκηνή.

Λίμνη Ummiyam, Meghalaya, Ινδία
Η γαλήνια θέα της λίμνης Ummiyam, Meghalaya, όπου οι φίλοι κατασκήνωσαν την πρώτη τους νύχτα. Φωτογραφία: Dinodia Photos/Aliyah

17 Απριλίου
7 π.μ:
Αφήσαμε νωρίς τη λίμνη Umiam και οδηγήσαμε μέσα από τους καταπράσινους λόφους Jaintia, διάσημους για τους καταρράκτες της. Ήμασταν στο δρόμο μας για το καλύτερο από όλα…

10.30 π.μ.: “Phe phe” σημαίνει παράδεισος στην τοπική γλώσσα Jaintia. Και το Phe Phe Falls ανταποκρίθηκε σε αυτό το όνομα. Υπήρχαν μερικοί άλλοι τουρίστες όταν φτάσαμε μετά από τρεις ώρες με το αυτοκίνητο και μια σύντομη βόλτα. Σταθήκαμε κάτω από τον καταρράκτη και βρεθήκαμε. Ανανεωμένοι, βγήκαμε ξανά στο δρόμο.

16.30: Όταν φτάσαμε στον προορισμό μας, το χωριό Άμκοι, καταλάβαμε ότι είχαμε πρόβλημα. Το τελευταίο χιλιόμετρο ήταν κάτω από μια απότομη βουνοπλαγιά πλάτους μόλις τριών μέτρων. Κάπως έτσι τα καταφέραμε και οι χωριανοί μας έδωσαν ρύζι και νταλ. Στη συνέχεια πεζοπορούμε στο χωριό Shnongpdeng στις όχθες του ποταμού Dawki. Καθώς περπατούσαμε στο στενό μονοπάτι με πυκνά δάση και στις δύο πλευρές, ο ήλιος άρχισε να δύει και χρησιμοποιήσαμε τους φακούς του τηλεφώνου μας για να βρούμε το δρόμο μας.

18.30: Φτάσαμε στο χωριό Shnongpdeng και στον ποταμό Dauki που σηματοδοτεί τα σύνορα μεταξύ Ινδίας και Μπαγκλαντές. Είχαμε φέρει σκηνές από το βαν μας και κατασκηνώσαμε στην όχθη του ποταμού όλη τη νύχτα.

18 Απριλίου
6.30 π.μ.:
Επιστρέψαμε στην Άμκοι, αναρωτιόμαστε πώς το φορτηγό μας θα έφτανε στην κορυφή της πλαγιάς έξω από το χωριό.

8.30 π.μ.: Σωτήρας! Ένας χωρικός στην Άμκοι που ήταν εξοικειωμένος με τους δρόμους οδήγησε το βαν μας στην κορυφή και ξεκινήσαμε το ταξίδι της επιστροφής.

10.30 π.μ.: Σταματήσαμε στο Jowai, την έδρα της περιφέρειας. Λοφώδης, όπως και η υπόλοιπη περιοχή, είναι μια πολυσύχναστη πόλη με πλούσια πολιτιστική κληρονομιά. Σε αντίθεση με το μεγαλύτερο μέρος της Ινδίας, η τοπική κοινότητα ακολουθεί μητριαρχικές πρακτικές όπου οι κόρες κληρονομούν την περιουσία της οικογένειας. Για εμάς, ήταν μια πολύ αναγκαία ανάσα: χρειαζόμασταν ένα ντους, έτσι νοικιάσαμε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου για λίγες ώρες, ξεκουραστήκαμε και μετά βγήκαμε στο δρόμο.

15.30: Η τελευταία μας στάση – Jiva Veg Restaurant στο Nongpoh. Φάγαμε ζεστές δόσεις, σάντουιτς και πατάτες. Ήταν η ώρα για το τελευταίο σκέλος του ταξιδιού μας πίσω στο Γκουβαχάτι.

Εγγραφείτε για μια διαφορετική άποψη με το ενημερωτικό μας δελτίο Global Dispatch – μια συλλογή από τις κορυφαίες ιστορίες μας από όλο τον κόσμο, συνιστώμενη ανάγνωση και σκέψεις από την ομάδα μας σχετικά με βασικά θέματα ανάπτυξης και ανθρωπίνων δικαιωμάτων, που παραδίδονται στα εισερχόμενά σας κάθε δύο εβδομάδες:

“,”caption”:”Sign up for Global Dispatch – please check your spam folder for the confirmation email”,”isTracking”:false,”isMainMedia”:false,”source”:”The Guardian”,”sourceDomain”:”theguardian.com”}”>

Εγγραφείτε στο Global Dispatch – ελέγξτε τον φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας σας για ένα email επιβεβαίωσης